JPNFP - 2023

308 A – Voc Talk café by Après-cours: A place where we chat about teaching a trade in today’s world

ATELIER COMPLET

This workshop will showcase the Voc Talk café by Après-cours online platform where you can meet other trade teachers, industry professionals and vocational training stakeholders to discuss your ideas and thoughts on issues that affect teaching a trade in today’s world.

LONG, Robin

Provincial VT Education Consultant (pedagogical consultant)

Robin is a former professional cooking instructor and now the Provincial Vocational Training Education Consultant at PROCEDE, where she supports vocational training and facilitates collaboration between the vocational centers of the English and Indigenous school boards in Quebec.  She loves all things education – technology integration, student and teacher empowerment, project-based learning, and universal design.  Currently, she is pursuing a Master of Educational Technology at Concordia.  When she grows up, she hopes to become a professional knitter in the Canadian Arctic.

Titre : Étudiante à la Maîtrise en technologie éducative à l’Université Concordia

Fonction : Conseillère en éducation pour la formation professionnelle (conseillère pédagogique)

Robin a enseigné en cuisine professionnelle pendant 7 ans, mais maintenant intervient comme consultante en éducation à la formation professionnelle chez PROCEDE, où elle soutient la formation professionnelle et elle facilite la collaboration entre les centres de formation professionnelle des commissions scolaires anglophones et autochtones au Québec. Elle adore tout ce qui concerne l’éducation : l’intégration des technologies, l’autonomisation des élèves et des enseignant.es, l’apprentissage par projets et la conception universelle. Elle espère, un jour, devenir une tricoteuse professionnelle dans l’Arctique canadien.

PAINCHAUD, Richard

Function : Agent de développement des Aprês-cours

I graduated in sociology and elementary education at the University of Ottawa. Elementary school teacher for a dozen years then pedagogical and local RÉCIT Consultant at the Youth Sector then in adult education as regional consultant at RÉCIT FGA, in Outaouais. For a little over 5 years, I have been working as the Après-cours Development Agent.

The mission ofthe Après-cours (ApC) is to accompany and support those involved in general adult education and vocational training in their continuing education approach.

More specifically, the mandate of the development agent is to support the people involved in the ApC, to promote the activities, to ensure the sustainability of the resources of the website and to diversify the services offered.

 

Titre : Diplômé en sociologie et en enseignement au primaire de l’université d’Ottawa.

Fonction : Agent de développement des Aprês-cours

Richard Painchaud fut enseignant au primaire pendant une douzaine d’années puis conseiller pédagogique et au RÉCIT local à la FGJ puis à l’éducation des adultes comme conseiller régional au RÉCIT FGA, en Outaouais. Depuis un peu plus de 5 ans, il travaille comme agent de développement des Après-cours.

La mission des Après-cours (ApC) est d’accompagner et de soutenir les actrices et acteurs de la formation générale des adultes et de la formation professionnelle dans leur démarche de formation continue.

Plus particulièrement, le mandat de l’agent de développement est de soutenir les personnes impliquées dans les ApC, de promouvoir les activités, d’assurer la pérennité des ressources du site Web et de diversifier les services offerts.